Læs om Returnering og reklamation

Returnering

Ifølge købelovens paragraf vedrørende fjernkøb, har du som kunde krav på 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager varen(e). Men Stepta.dk tilbyder dig den exceptionelle service, at du har hele 30 dages fortrydelsesret.

Du kan fortryde dit køb på 2 måder:

  • Ved at nægte modtagelse af varen(e), og lade den blive i postvæsenets varetægt.
  • Ved at returnere varen(e) til os. Ved problemer eller spørgsmål kontakt venligst info@stepta.dk. Varen(e) skal returneres i samme stand som de er leveret.

Du må ikke tage varen i brug, hvis du agter at returnere den. Du har som forbruger som udgangspunkt ret til at undersøge varen(e) samt afprøve den, såfremt at varens gensalgsværdi ikke forringes. Dvs. At vi forventer at produktet inkl. emballage er intakt ellers bortfalder fortydelsesretten. Når du fortyder et køb, tilbagebetales købesummen til de kontooplysninger som vi modtog ved bestillingsmodtagelsen. Inden købesummen kan tilbagebetales SKAL produktet være i vores varevægt, samt være gennemtjekket. På trods af vores yderst effektive personale, kan dette dog tage noget tid.

Ved returnering vil du blive forelagt selv at betale for fragtomkostningerne.

Reklamationsret

I henhold til købeloven er der 2 års reklamationsret på alle vores produkter. Alle reklamations henvendelser skal ske til info@stepta.dk. Reklamationsretten omfatter fabrikations- og materialefejl, som typisk vil kunne konstateres ved anvendelse og brug. Reklamationsretten omfatter ikke skader som er forsaget ved uhensigtsmæssigt brug, håndteringsfejl eller groft misbrug fra køber side.

Vi antager at de fleste fejl og mangler vil kunne konstateres ved almindelig gennemgang ved modtagelsen af varen(e), og vi forventer at det vil blive anmeldt indenfor rimelig tid, senest 2 måneder efter at fejlen/manglen er konstateret. Varen(e) sendes efter fejlkonkludering tilbage til vores produktion, hvor vi ifølge loven forbeholder os retten til 2 forsøg på at udbedre fejlen/skaden inden varen ombyttes eller tilbagebetales. Ved reklamationssager afdækker vi evt. fragtomkostninger.